27 Kasım 2008 Perşembe

Elmalı Kolay Kek

Tekrar nefis bir kek tarifi verdiğim için mutluyum. Bu kekin özelliği daha önce yaptığım diğer kek tariflerinden aklımda kalanla kendim bir tarif oluşturmayı denedim.Sanırım başarılı oldu.Çünkü annen ve kardeşimin arkadaşları afiyetle yiyip bu kekte çok güzel olmuş dediler.Sanırım işin en zevkli yanıda bu cümleleri duymak.Onlar lezzetli şeyler yiyince mutlu oluyor, ben se onların yaptığım şeyleri tattıktan sonraki memnuniyeti görünce mutlu oluyorum.Afiyet olsun:)

Malzemeler
3 adet oda sıcaklığında yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt(ben genelde yarım yağlı sütleri tercih ediyorum)
1 su bardağından bir parmak kadar az sıvı yağ
2 adet rendelenmiş elma
1 çay kaşığı mahlep
2 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Un(Yaklaşık 2 su bardağı)

Hazırlanışı:Yumurtalar şekerle birlikte iyice çırpılıp köpürtüldükten sonra, yağ, süt eklenip çırpılmaya devam edilir.Ardından mahlep, tarçın, elma rendesi, vanilya eklenir ve karıştırılır.En son olarak kabartma tozu ve un ilave edilip birbirine yedirildikten sonra yağlnamış orta boy bir kek kalıbına dökülür.Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir.

1 yorum:

B. dedi ki...

yummyyyy!!